Baca Artikel 1– Effective Teaching (Santrock, 2006).
Aktiviti untuk tutorial:
Pelajar membuat rumusan artikel 1 dalam peta konsep dan mengaitkannya dengan
pemerhatian bilik darjah yang dijalankan semasa Pengalaman Berasaskan Sekolah
(PBS).
Tutorial 2.
-
Bincangkan konsep pengurusan bilik darjah dengan
suasana bilik darjah sebenar yang diperhatikan oleh guru pelatih semasa
menjalani PBS/ berasaskan pengalaman sendiri.
1. Mengenalpasti
kekuatan dan kelemahan pengurusan bilik darjah yang diperhatikan semasa PBS
yang lalu.
2. Mengemukakan
cadangan untuk memperbaiki pengurusan bilik darjah.
tutorial 3
1 1. Baca artikel 2; Managing the Classroom
(Santrock, 2006, m.s. 488-502) sebagai pengukuhan pembelajaran. Buat rumusan
artikel 2 dalam peta konsep dan simpan dalam portfolio
2. Bincang tentang ciri-ciri guru efektif. pilih seorang guru yang anda sayangi dan senaraikan sebab guru itu disayangi. kaitan dengan topik ciri-ciri guru yang efektif.
3.
a) implikasi apabila guru gagal menjadi guru yang efektif.
b). Peranan guru sebagai pembentuk persekitaran bilik darjah yang kondusif.
TUTORIAL 4
Baca dan bincangkan mengenai konsep dan pelaksanaan dari petikan Penilaian Kendalian Berasaskan Sekolah
http://web.moe.gov.my/bpk/bsk/bpanduan/kendalian_sekolah.pdf
PENILAIAN KENDALIAN BERASASKAN SEKOLAH
Baca dan bincangkan mengenai konsep dan pelaksanaan dari petikan Penilaian Kendalian Berasaskan Sekolah
http://web.moe.gov.my/bpk/bsk/bpanduan/kendalian_sekolah.pdf
PENILAIAN KENDALIAN BERASASKAN SEKOLAH
No comments:
Post a Comment