tutorial

Tutorial 1.

Baca Artikel 1– Effective Teaching  (Santrock, 2006).

Aktiviti untuk tutorial: Pelajar membuat rumusan artikel 1 dalam peta konsep dan mengaitkannya dengan pemerhatian bilik darjah yang dijalankan semasa Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS).




Tutorial 2.

-         Bincangkan konsep pengurusan bilik darjah dengan suasana bilik darjah sebenar yang diperhatikan oleh guru pelatih semasa menjalani PBS/ berasaskan pengalaman sendiri.


    1.   Mengenalpasti kekuatan dan kelemahan pengurusan bilik darjah yang diperhatikan semasa PBS yang lalu.
               
                                               

          2.    Mengemukakan cadangan untuk memperbaiki pengurusan bilik darjah.

      


                  



       tutorial 3
      
      
1    1. Baca artikel 2; Managing the Classroom (Santrock, 2006, m.s. 488-502) sebagai    pengukuhan pembelajaran. Buat rumusan artikel 2 dalam peta konsep dan simpan dalam portfolio

      2. Bincang tentang ciri-ciri guru efektif. pilih seorang guru yang anda sayangi dan senaraikan sebab guru itu disayangi. kaitan dengan topik ciri-ciri guru yang efektif.
     






          



      3.
      a)  implikasi apabila guru gagal menjadi guru yang efektif.

                           


      b). Peranan guru sebagai pembentuk persekitaran bilik darjah yang kondusif.
     
                   


         TUTORIAL 4
      
      Baca dan bincangkan mengenai konsep dan pelaksanaan dari petikan Penilaian Kendalian Berasaskan Sekolah
              
                                 http://web.moe.gov.my/bpk/bsk/bpanduan/kendalian_sekolah.pdf


        PENILAIAN KENDALIAN BERASASKAN SEKOLAH
      
                           

                       



      




        



contoh Jadual Penentu Ujian (JPU)








                                        
                                                                    

No comments:

Post a Comment